Vaa'an lukema: 82 kg. Itku meinasi päästä, jo toisen kerran parissa päivässä. Eikös alussa painon pitäisi pudota nopeasti? Ja vasta sitten tulee se "taantuma" kun tuntuu, että edistystä ei tapahtu? Eipä näköjään.

Olen ymmälläni. Paino ei ole pudonnut ja se masentaa. Olen jättänyt pois karkit ja limsat, en ole koskenutkaan sipseihin. Herkut ovat olleet minimissään, vaikka olenkin sallinut itselleni kuohuviinin ja ruokailut ulkona. Josta päästäänkin sitten asian toiseen puoleen. Pitäisikö minun olla iloinen ja tyytyväinen, että paino ei ole noussut näistä poikkeuksellisen useista kuohujuomista ja ravintolaruokailuista huolimatta? Liikkumaankaan en ole päässyt kunnolla, kun olen ollut flunssassa. Pää huutaa juoksulenkille, mutta kroppa ei kestä. Olen joutunut pakottamaan itseni ottamaan rauhallisesti, koska flunssa on salakavala tauti. Tämän viikon vielä autoilen (olosuhteiden pakosta), ensi viikosta aloitan pyöräilyn. Tosin sitäkään iloa ei kestä kuin pari viikkoa, kun joudun taas töiden takia autoilemaan. Blaah. Korvataan fillarointi jollain muulla liikunnalla sitten, eikö niin?

Eilen sain kylmää vettä niskaan, kun kävimme perinteisellä äitienpäiväkahvilla äitini luona. Minulla oli jalassani farkut ja päälläni uusi punainen paita joka mielestäni näytti tosi hyvältä ja sopi minulle. Vaan kun äitini näki minut, niin kommentti oli "onpas sinulle tullut läskimaha!". Olisin voinut kävellä ovesta ulos siltä seisomalta, sillä äitini tietää tästä laihdutusohjelmastani. Joten jätin sitten väliin täytekakun ja mehun, join vain kaksi lasillista vettä ja pidättelin itkua. Ja tietysti sain palautetta tästäkin. Yritä siinä sitten laihduttaa, kun toinen ensin haukkuu ja käskee laihikselle, sitten tuputtaa väkisin täytekakkua. Onneksi sentään mies tukee minua, vaikka en hänelle sen täsmällisemmin tätä projektiani päivitäkään. Hän tietää, että laihdutan ja siinä se. Joten kaipa tämä tästä taas. Kunhan tervehdyn kunnolla ja pääsen liikkumaankin. Ja ehkä sitä voisi harkita jotain kehonpuhdistuspaastoa, jolla pääsisin kunnolla vauhtiin. Saisi edes nesteet liikkeelle ja pois kropasta. En tiedä.