No kyllä sitä on. Ruokapäiväkirjan päivittäminen jäi muutamaksi päiväksi, en vain ehtinyt. Olen juossut pää kolmantena jalkana paikasta toiseen ja juhlinut vappua neljä päivää. En suinkaan kosteasti, vaan ihan kohtuullisesti. Aattona olimme ystäväperheen luona grillaamassa, ja kuohujuomaa kului monta lasillista. Niin kului myös vettäkin, sillä tulisen ruoan ystävät olivat käyttäneet mausteita oman maun mukaan. Minä en tulisesta välitä, joten join aika monta kannullista vettä ruokailun yhteydessä. Rajoitti syömistä muuten varsin tehokkaasti kun ei vaan voinut! Vappupäivän piknikillä nautimme auringosta ja hyvästä ruoasta, ja minä poltin käsivarteni paahtavan auringon alla. Hienoa. Onneksi olin edellisenä päivänä käynyt täydentämässä ihonhoitotuotteiden varastojani, joten tulipunaiset käteni ovat jo saaneet hoitoa ja ovat paranemaan päin.

Piknik-herkkuja riitti vielä lauantaillekin, ja söimme isommalla joukolla jämiä pois. Vappu jatkui vielä sunnuntaillekin ruokien puolesta, kun olimme kutsuvieraina naapureilla. Alkoholipitoisia juomia emme juurikaan nauttineet, mutta simaa join aika monta litraa. Yhtään ainutta colaa en juonut ja saunankin jälkeen joka ilta vain vissyä. Aamupalatkin ovat pysyneet agendassa, eli hyvin on mennyt! Pienen herkuttelun sallin vappuna, ja söin muutaman itseleipomani pullan sekä kolme piparia kahvin kera. Tänään kroppa on kipeänä, sillä lauantaina ja sunnuntaina teimme remonttia. Olen tehnyt pumppaavaa liikettä ylös alas kun olen naulannut lattialautoja (ihan vasaralla tällä kertaa), kantanut lautakasoja sekä sahannut ja siivonnut. Naulaaminen oli tehokasta jalkatreeniä, kun aina yhden naulan jälkeen piti nousta seisomaan ja ottaa nauloja haalareiden taskusta, sitten mennä kyykkyyn, naulata, nousta ylös, kyykistyä, nousta ylös... Lopulta vain polvet olivat niin kipeinä, että oli pakko viimeiset pari neliötä naulata istuviltaan.

Rennosta menosta huolimatta, tai ehkä juuri siitä johtuen, tämän päivän painolukema ei paljon naurattanut. Tavallani olin tyytyväinen, mutta toisaalta pettynyt. Vaaka näytti aamulla 81,9 kg. Ensin ajattelin, että en laita painoa tänne, vaan punnitsen itseni huomenna uudelleen, mutta ketä se huijaaminen auttaisi? Ei minua ainakaan. Joten rehellisesti vaan kaikki paperille, saanpahan ehkä samalla taas lisäpotkua alkavaan viikkoon! Tänäänkin aion lähteä pitkälle lenkille, ilma on upea ja kroppa kaipaa verryttelyä. Toivottavasti jaksan, sillä minulla menee tänään myöhään töissä ja kokouksissa.