Aah, ihanaa, viikon viimeinen työpäivä! Mitä nyt huominen menee aamusta iltaan juostessa apuna perhejuhlissa sekä yhdessä tapahtumassa, jossa olen myöskin avustajan roolissa.

Tänään ei aamulla oikein juoksu kulkenut. Muina aamuina on ollut tosi helppoa ja ihanaa, ja tuntunut, että voisi juosta pidemmänkin lenkin. Ilmeisesti olisi pitänyt jättää tämä aamu väliin ja antaa kropan palautua. No huomenna on vapaapäivä liikunnasta, ja kroppa saa levätä.

Vaikka en ole juossut edes mitään pitkää lenkkiä, niin vaikutus on ihan uskomaton. Aineenvaihdunta on kiihtynyt ihan selvästi, vessassa joutuu käymään tiuhempaan ja juotavaakin kuluu enemmän. Lisäksi juokseminen tuntuu myös vatsalihaksissa, mikä on ollut yllätys. Olen päivisin paljon pirteämpi kuin ilman aamulenkkiä. Olen herännyt tosi helposti, tänäänkin olin hereillä jo ennen kellon soittoa mikä tuntui mahtavalta! Nyt kello soi 5.30, ja ensi viikolla siirrän herätystä viitisen minuuttia aikaisemmaksi. Ajattelin pidentään lenkkiä pikkuisen. Tavoitteena on herätys viiden korvilla ja tosiaan ihan kunnon juoksulenkki, 30-45 minuuttia. Sitten terveellinen aamupala, lehden luku, meikkaus jne. normaalit aamutoimet.

Hellekin tekee ihmeitä. Päivisin ruoka ei maistu, juon vain tosi paljon vissyä ja olen jo monena päivänä käynyt Mäkkärissä syömässä salaattilounaan. Herkkua, ja juuri sopivan kevyttä. Tämä on ollut huippuviikko, toivottavasti jatkuu samanlaisen myös viikonlopun yli.